Pemulihan semula jadi pada Cara Berhenti ketiak Berpeluh

Pemulihan semula jadi pada Cara Berhenti ketiak Berpeluh

Badan anda mempunyai keupayaan untuk menyejukkan diri daripada haba. Ia mengeluarkan cecair badan dipanggil peluh untuk menyejukkan badan anda ke bawah apabila dikenakan haba atau apabila anda bersenam. Terdapat beberapa individu walaupun yang mengalami keadaan berpeluh ketiak yang tidak normal. Sebabnya boleh menjadi ketidakseimbangan hormon atau anda makan makanan pedas terlalu banyak. Bagaimana untuk menghentikan berpeluh ketiak adalah isu utama kami dalam artikel ini.

Masalah peribadi dan sosial telah menjadi satu kebimbangan besar mengenai ketiak berpeluh. Ia tidak perasaan mudah malu sekitar ramai orang kerana mempunyai ketiak yang basah. Perkara yang paling teruk adalah bau busuk yang disebabkan oleh bakteria yang campuran dengan peluh ketiak anda yang mencipta bau yang tidak diingini. Jika anda mempunyai masalah ini, fokus anda sekarang adalah untuk mencari jalan bagaimana untuk berhenti berpeluh ketiak.

Antiperspirant boleh menjadi penyelesaian yang baik untuk berhenti berpeluh dalam anda ketiak. Ia terdiri daripada aluminium klorida yang mempunyai keupayaan untuk menyekat saluran yang peluh anda akan melalui ke permukaan kulit anda. Ia boleh menjadi berkesan dalam erti kata itu tetapi ia menyebabkan kerengsaan kulit untuk sesetengah orang. Kebanyakan individu yang menggunakan antiperspirants untuk ketiak untuk berhenti berpeluh tetapi ada alternatif lain yang ada.

Arm pit berpeluh juga boleh dihentikan dengan rawatan perubatan yang dipanggil iontophoresis. Ini boleh menjadi pilihan anda tentang cara untuk berhenti berpeluh ketiak tetapi proses perubatan adalah menyakitkan dan mahal dan menyebabkan kesan yang hanya sama dengan antiperspirants.

Terdapat beberapa kaedah alternatif bagaimana untuk berhenti berpeluh ketiak. Alternatif yang sangat popular adalah jus lemon. Kesukaran adil jus lemon di kawasan yang terjejas kulit anda betul-betul selepas mandi. Anda juga boleh membersihkan ketiak anda dengan sebahagian daripada kentang sebelum anda memohon deodoran di atasnya. Mandi lebih kerap juga boleh menjadi penyelesaian yang baik untuk menyejukkan badan anda.

Sekarang bahawa anda mengetahui bagaimana untuk berhenti berpeluh ketiak, anda lebih baik cuba. Rasa tidak selamat di khalayak ramai kerana ketiak basah anda tidak jenaka, ia adalah satu pengalaman yang dahsyat

Tidak ada komentar:

Posting Komentar