Cara Berkesan untuk Mengurangkan Sembelit

Cara Berkesan untuk Mengurangkan Sembelit

Percaya atau tidak, tetapi kebanyakan orang mengalami sembelit pada bila-bila masa. Oleh kerana kebanyakan kita makan tiga hidangan persegi sehari, kita juga sepatutnya mempunyai tiga buang air besar sehari. Tidak berbuat demikian boleh meninggalkan buang perkara reput di dalam diri kita, yang boleh menyebabkan sembelit - di kalangan pelbagai masalah lain.

# 1 - Salah satu cara yang lebih berkesan untuk mengurangkan sembelit adalah dengan terapi air. Minum air yang cukup memberikan tubuh anda peluang yang lebih baik mengeluarkan toksin terkumpul dalam sistem penghadaman. Ingat peraturan yang menetapkan lapan (8) gelas air sehari? Menggunakannya sebagai minimum.

# 2 - Dapatkan senaman. Gaya hidup yang tidak aktif menggalakkan pemakanan yang lebih sihat, dan hal-hal yang tidak baik cenderung untuk melekat di sekeliling dalam sistem pencernaan anda lebih lama. Mendapatkan beberapa senaman akan menjaga perut anda mengepam dan berjalan pada keadaan puncak, dan mungkin juga mencegah buasir daripada terbentuk.

# 3 - Ambil probiotik. Mengambil antibiotik dan ubat-ubatan setiap hari boleh mengalirkan sistem pencernaan anda bakteria baik, meninggalkan anda terdedah kepada sembelit. Priobiotics boleh diambil dari minuman berbudaya, yogurt, dan makanan tambahan tertentu, dan mereka membawa pulang kira-kira yang sihat dalam sistem penghadaman.

# 4 - Termasuk serat dalam diet anda. Fiber adalah barangan yang membuat perkara yang bergerak dalam sistem pencernaan, dan tidak mempunyai cukup boleh menyebabkan sembelit. Mengambil lebih banyak serat daripada sumber seperti Acai berry. Acai sendiri adalah tinggi dalam serat dan diketahui sebagai pembersih usus besar yang baik, yang bermaksud selain daripada penjelasan sembelit, ia juga membantu memastikan ia tidak berlaku lagi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar